باریابی یکی از مهمترین شماره های کنکور که باید از آن مراقبت کنید
نوشته شده توسط : کنکور نویس

داوطلبان پس از ثبت نام در کنکور سراسری، در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام را با موفقیت گذرانده باشند، یک شماره پرونده  (8 رقمی) و کد پیگیری (16 رقمی) دریافت می کنند. داوطلبان کنکور سراسری برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و مشاهده نتایج آزمون سراسری باید شماره پرونده و کد پیگیری خود را به همراه داشته باشند. در صورتی که شماره پرونده خود را فراموش کرده اید، برای بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری باید به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و شماره پرونده و داوطلبی خود را مشاهده و دریافت نمایید.

فراموشی شماره پرونده کنکور سراسری

در صورت فراموشی شماره پرونده کنکور ، باید درخواست خود را مبنی بر فراموشی اطلاعات کنکور در سامانه سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور ثبت نمایید. داوطلبان توجه داشته باشند، مسئوليت عدم دسترسی به سيستم به دليل وارد کردن اطلاعات اشتباه برعهده کاربر است و سازمان سنجش آموزش کشور در اين زمينه مسئوليتی نخواهد داشت.

پیگیری این درخواست ها منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی امکانپذیر بوده و بنابراین به مراجعات حضوری، تماس های تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی شود. در ادامه نحوه بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری به صورت تصویری شرح داده شده است.

بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری

داوطلبان برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری ، از دو روش می توانند اقدام نمایند: در روش اول می توانند با روابط عمومی سازمان سنجش کشور به صورت تلفنی تماس گرفته و درخواست بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را داشته باشند. در روش دوم می توانند درخواست خود را به صورت زیر در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور ثبت نمایند. نحوه بازیابی شماره پرونده کنکور سراسری به صورت زیر است:

گم کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی ممکن است برای تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری به دردسر تبدیل شده باشد. یا شاید داوطلبانی باشند که شماره داوطلبی خود را فراموش کرده باشند و به هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل نحوه دریافت و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی می تواند به داوطلبان کمک کند تا بتوانند اطلاعات مربوط به کنکور خود را در سایت سازمان سنجش رصد کنند. در واقع داوطلبان کنکور برای دیدن نتایج اولیه کنکور، آگاهی از راهنمای انتخاب رشته کنکور و مشاهده نتایج نهایی کنکور به اطلاعات ثبت نامی خود نظیر شماره پرونده و شماره داوطلبی نیاز دارند. همچنین 

از آنجا که اهمیت دسترسی به اطلاعات ثبت نامی کنکور برای به انجام رساندن سایر مراحل کنکور ضروری است لذا در ادامه به راهنمای تصویری دریافت و بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خواهیم پرداخت تا داوطلبان با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور و با خیال راحت برای تمامی مراحل کنکور آماده باشند و حتی با به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته می توانند شانس قبولی خود را در نرم افزار انتخاب رشته کنکور بسنجند تا برای انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و در واقع انتخاب رشته نهایی اماده شوند.

  نکته: در عضویت در سازمان سنجش نکاتی وجود دارند که اگر آنها را رعایت نکنید ثبت‌نام شما در سامانه انجام نخواهد شد و با مشکلاتی مواجه خواهید شد. توجه به این نکته که ایمیل هر داوطلب فقط باید مختص به خودش باشد بسیار مهم است، به‌عبارت‌دیگر دو داوطلب نمی‌توانند هم‌زمان از یک ایمیل برای ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش استفاده کنند. همچنین ایمیل وارد شده در سایت سنجش باید معتبر و فعال باشد؛ زیرا نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل داوطلب ارسال خواهد شد. پس از ثبت مشخصات در فرم عضویت، امکان ویرایش آن‌ها وجود نخواهد داشت؛ بنابراین در درج اطلاعات نهایت دقت را به کار ببرید.

 به گزارش سایت مشاوران پاسخ با ما : داوطلبی کنکور خود دچار مشکل شود و یا آنها را فراموش کرده باشد، پس از اینکه در سایت سنجش درخواست خود را ثبت کرد، سایت به او یک شماره پیگیری درخواست داوطلب ارائه می‌دهد که لازم است آن را به‌منظور دریافت پاسخ، نزد خود حفظ کند. باید افزود که مدت‌زمان پاسخ به این درخواست حدود دو الی سه روز کاری است و پس از آن، به‌منظور استفاده فرد متقاضی در سایت قرار داده می‌شود.
جدا از استفاده از شماره درخواست برای مشاهده نتیجه درخواست، شما می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور هم پاسخ در خواست خود را دریافت کنید. در صورت آشنایی با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، داوطلب می‌تواند درخواست خود را در مواردی، مثل: دریافت شماره داوطلبی کنکور ۱۴۰۲- بازیابی شماره پرونده کنکور - دریافت کد پیگیری کنکور و یا اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت کند و پاسخ خود را دراسرع‌ وقت دریافت نماید.

 

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد ، پس از اینکه شما ثبت نام کنکور سراسری 1401 را در سایت سازمان سنجش انجام دهید ، یک کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 8 رقمی دریافت خواهید کرد که به منزله موفقیت آمیز بودن ثبت نام شماست. در صورتی که این دو کد را دریافت نکنید ، یعنی ثبت نام شما انجام نشده است و باید تمام مراحل ثبت نام را مجدد تکرار کنید.

همچنین در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور نیز شماره داوطلبی به شما اختصاص داده می شود که با استفاده از این شماره می توانید در جلسه کنکور حضور یابید.

کد پرونده و کد داوطلبی کنکور برای مشاهده نتایج اولیه و نتایج نهایی لازم است در دسترس باشند و در صورت فراموشی به هیچ صورت امکان دریافت نتایج وجود ندارد.

اگر شما هم شماره پرونده ، شماره داوطلبی و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اید و در دسترس ندارید ، راهی وجود دارد که می توانید آنها را بازیابی کنید. بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور با ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش انجام می گیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 
 

نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور

برای بازیابی کد پرونده و کد داوطلبی کنکور 1401 کافییست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواستی مبنی بر فراموشی اطلاعات کنکور ارسال کنید و حداکثر تا 24 ساعت این دو کد بازیابی می شوند.

البته علاوه بر ارسال درخواست ، می توانید به صورت تلفنی که آسان تر است نیز اطلاعات خود را بازیابی کنید. به این صورت که با تلفن پاسخگوی سازمان سنجش تماس بگیرید و درخواست بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را داشته باشید.





:: برچسب‌ها: کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: